Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
Filtruj po kategorii
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
Liczba pozycji: 39
- Autorka przywraca wiarę w polską szkołę i jej potencjał kształtowania postaw niezbędnych dla społeczeństwa obywatelskiego, nawet jeśli spojrzeć na edukację tylko przez pryzmat klasy języka obcego. Na uwagę zasługują rozdziały poświęcone zintegrowanemu kształceniu przedmiotowo‑językowemu oraz pracy metodą projektów, a także rozdział dotyczący analizy walorów programów eTwinning.
Data dostępności:
- Niniejsza monografia może być traktowana jako podręcznik służący studentom przygotowującym się do zawodu nauczyciela. Zawartość tej książki dotyczy intertekstualnych i intermedialnych aspektów funkcjonowania literatury we współczesnych realiach kulturowych, zmieniających się w konsekwencji marketingowych uwarunkowań i upowszechniania nowych technologii komunikowania. W związku z tym niektóre kraje...
Data dostępności:
- Książka ma na celu uporządkowanie wiedzy na temat przedsiębiorczości, neuroedukacji i międzykulturowości oraz możliwości ich pedagogicznych aplikacji w edukacji wczesnoszkolnej.
Data dostępności:
- Książka jest prezentacją nowego obszaru badawczego, odkrytego na styku lingwistyki, logopedii i komunikacji alternatywnej […]. Obszar ten pozwolił autorowi dostrzec i zinterpretować nowe zjawiska, które ukrywały się za dotychczas stosowanymi pojęciami i które muszą mieć wpływ na kształt praktyki terapeutycznej […]. Zaleta umysłu Michalika jest umiejętność gruntownej analizy pojęć budujących jego teorie....
Data dostępności:
- Właściwa diagnoza psychopedagogiczna jest ważna na każdym etapie rozwoju dziecka, ale szczególnie istotna, gdy dziecko przygotowuje się do tranzycji z przedszkola do szkoły, ponieważ osiąganie gotowości do stawania się aktywnym uczestnikiem procesu edukacji szkolnej nie jest związane z jedna lub kilkoma właściwościami psychofizycznymi, ale opiera się na harmonijnym współgraniu wszystkich aspektów ogólnego...
Data dostępności:
- Rodzice dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną wobec problemów wychowania Celem badań uczyniono poszukiwanie zależności pomiędzy problemami wychowania ukazywanymi przez rodziców dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną (GNI) niekorzystających oraz korzystających z instytucjonalnej opieki i rehabilitacji pozadomowej a realizacją zadań wychowania wynikających z tych problemów....
Data dostępności:
- Tematyka opisywana w monografii należy do stosunkowo rzadko podejmowanych i analizowanych w polskiej nauce, zarówno na gruncie historiografii pedagogicznej, jak i pedagogiki czy historii. Monografia skierowana jest przede wszystkim do historyków wychowania, którym nie jest obca refleksja nad badaniami naukowymi prowadzonymi z perspektywy historyczno‑pedagogicznej oraz znaczenie przedmiotu historia...
Data dostępności:
- Autor podejmuje tematykę wychowania chrześcijańskiego z perspektywy interdyscyplinarnej, wskazując na zagrożenia współczesności. Aspekty teologiczne, biblijne, filozoficzne, etyczne, pedagogiczne i psychologiczne – wzajemnie się dopełniają, tworząc spójną całość. Na kwestię wychowania chrześcijańskiego nie sposób patrzeć tylko w ujęciu pedagogiki, niezbędne są dyscypliny pomocnicze, dopełniające teorię...
Data dostępności:
- Narodziny dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną wymagają od rodziców zmierzenia się z wieloma wyzwaniami, nowymi sytuacjami, o których do tej pory nie mieli pojęcia. Oczywiste jest, że czekali na narodzenie dziecka zdrowego, więc jego niepełnosprawność jest dla nich bardzo trudna do zaakceptowania. Negatywne emocje towarzyszące rodzinie, która musi zmierzyć się z niespodziewaną informacją...
Data dostępności:
- Monografia poświęcona jest niezwykle istotnej tematyce, a mianowicie wpływowi, jaki mają na nauczanie, uczenie się oraz pracę szkół egzaminy państwowe z języka obcego. Należy w tym miejscu podkreślić, iż monografia ta jest m.in. rezultatem wieloletnich wnikliwych obserwacji, głębokich refleksji i przemyśleń nad tym, co się dzieje w polskim kontekście edukacyjnym, a także doświadczeń jej Autorki, zarówno...
Data dostępności:
- Autorka, opierając się na humanistyczno-emancypacyjnej wizji współczesnej pedagogiki specjalnej, przedstawia biografie ludzi, których życie, ale też osiągnięcia w spełnianiu siebie mogą być wzorem i inspiracją innych osób, tak zmagających się z konsekwencjami niepełnosprawności czy różnorodnych problemów życiowych, jak i tych postrzeganych jako pełnosprawni.
Data dostępności:
- Publikacja łączy trzy ważne zagadnienia: kulturę, sztukę i edukację, które wzajemnie się przenikają, uzupełniają i oddziałują. Nawiązuje do współczesnych przemian społecznych i kulturowych. Analizuje również zjawiska i problemy we współczesnej kulturze, które implikują problemy pedagogiczne. Zebrane w tym tomie artykuły skierowane są do wykładowców, nauczycieli, studentów oraz rodziców.
Data dostępności:
- Monografia stanowi efekt współpracy zespołu wybitnych profesjonalistów, którzy zajęli się wykorzystaniem nowych koncepcji dotyczących roli analizy ruchów gałek ocznych w ocenie funkcjonowania percepcyjnego oraz aktywności poznawczej dzieci przejawiających autystyczne spektrum zaburzeń. Autorzy ukazali wiele złożonych uwarunkowań dotyczących znaczenia tej zdolności dla ogólnej aktywności poznawczej...
Data dostępności:
- Autorki monografii zadały sobie trud określenia profili kompetencyjnych nauczyciela pełniącego we współczesnej szkole różne funkcje i zadania, poczynając od specjalisty w ramach przedmiotu nauczania, poprzez realizatora funkcji wychowawczych, aż do opiekuna młodszych stażem kolegów, a także realizatora funkcji doradczych, ewaluacyjnych i przywódczych w systemie edukacji. Profile te mogą stać się punktem...
Data dostępności:
- Autorzy w sposób pogłębiony, z perspektywy pedagogicznej oraz psychologicznej, ukazują nam z jednej strony uwarunkowania, z drugiej dobrodziejstwa komunikacji społecznej osób z niepełnosprawnością. Akcentują przy tym bardzo wyraźnie kluczową rolę komunikacji społecznej tych, których rozwój jest zakłócony lub zaburzony, w przeciwdziałaniu ich marginalizacji.
Data dostępności:
- Celem monografii było ukazanie, w jaki sposób terapia językowa wpływa na całościowe funkcjonowanie dzieci z autyzmem. W osiągnięciu zamierzonego celu pomogło oparcie się na wiedzy neurologopedycznej, językoznawczej oraz psychologicznej oraz zastosowanie metody całościowej, odnoszącej się do naśladowania/powtórzenia rozwoju poznawczego i językowego dziecka zdrowego. Książka skierowana do terapeutów,...
Data dostępności:
- Publikacja jest próbą całościowego, holistycznego ujęcia uczenia się i rozwoju człowieka w biegu życia. Składa się z dziesięciu rozdziałów powiązanych ze sobą problemami pojawiającymi się od dzieciństwa do starości.
Data dostępności:
- Na potrzeby celów pracy wyodrębniłem cztery rozdziały dookreślające terminologię, procesy, mechanizmy oraz charakterystykę powstawania,podtrzymywania i wygaszania sił społecznych, będących edukacyjną odpowiedzią na zjawisko wykluczenia cyfrowego. W części wprowadzającej scharakteryzowałem środowisko życia w perspektywie działań o charakterze wychowawczym. Całość rozważań teoretycznych i analiz empirycznych...
Data dostępności:
- Kompetencje społeczne w dużym stopniu wpływają na osiąganie sukcesów w życiu szkolnym, a później zawodowym, dlatego tak ważne jest ich rozwijanie już u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Książka w sposób jasny i klarowny analizuje, wyjaśnia i przekonuje czytelnika o potrzebie zwracania uwagi na ten problem. Korzystać z niej mogą nie tylko osoby profesjonalnie zajmujące się dziećmi w wieku wczesnoszkolnym,...
Data dostępności:
- Opracowanie poświęcone jest trzem podstawowym kwestiom, jakimi są: wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i w końcu rozległy i trudny problem zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy skupiają się na szczególnie trudnym podmiocie jakim jest uczeń z zaburzeniami psychicznymi, w tym dzieci i młodzież, która bez systemowej, interdyscyplinarnej...
Data dostępności:
Filtruj wyniki wyszukiwania
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie